Estadísticas

Twitter acapara la cobertura del # 25N al Vallès Oriental

Com cobriran els mitjans de comunicació locals la decisiva jornada electoral del # 25N a la xarxa? Quin paper jugaran les xarxes socials en el flux informatiu del # 25N? Com les van a utilitzar els principals mitjans de comunicació del Vallès durant la jornada electoral? Aquestes són algunes de les preguntes que la setmana passada ens fèiem a Grafix. Basant-nos en una anàlisi de la Fundació Espai Català de Cultura i Comunicació (Escacc)) i en les observacions que nosaltres mateixos vam poder fer durant la jornada de diumenge, concloem:

– La majoria de mitjans de comunicació de proximitat, comEl9Nou.cat, Va néixer Granollers, Osona.com o Ara Girona, han dedicat esforços especials per informar en temps real de l’evolució de la participació i els resultats en l’àmbit local mitjançant les xarxes socials.

Twitter, pel seu dinamisme, és l’eina 2.0 més utilitzada per aquest tipus de mitjans a l’hora de fer el seguiment durant el desenvolupament de la jornada electoral i informar sobre l’evolució de l’escrutini i la participació. Bona part dels mitjans consultats també destaquen l’ús de les corresponents pàgines de Facebook, però en menor mesura. Només 1 dels 24 mitjans analitzats per Escacc, Blanesaldia.com, diu utilitzar un canal de Youtube, i el mateix passa amb Flickr, que només iSabadell utilitzar. 4/2 també diuen haver incrustat apps o ginys a la seva pàgina web.

– En l’àmbit estrictament del Vallès, el seguiment minut a minut es va realitzar de manera desigual. El9Nou.cat i néixer Granollers van ser els més presents a la xarxa, sobretot a Twitter, informant amb freqüència de l’evolució dels índexs de participació i resultats mentre avançava l’escrutini. El9nou, per la seva banda, va usar principalment el hashtag # 25nVOR, mentre néixer Granollers va optar pel doble etiquetatge: el general, # 25N, i el local, com per exemple, # LesFranqueses per informar dels resultats d’aquest municipi.

Per contra, La Garriga Digital i Ara Vallès preferir informar mitjançant Facebook, encara que amb bastant menys freqüència, ia través de l’actualització seva pròpia web. A Twitter es van limitar a anunciar els resultats un cop ja estava tot decidit i tots dos només tuitearon 3 vegades durant tota la jornada. Per la seva banda, Mollet a Mà ni tan sols va utilitzar Twitter, encara que sí que va penjar un parell d’enllaços a Facebook.

3

– També cal destacar Parlament’12, l’aplicació que la Generalitat va posar a disposició per a aquells amb smartphone Android, Iphone o Ipad. L’app es podia descarregar gratuïtament a través de Google Play o de l’App Store d’Apple, i permetia seguir les dades de participació i els resultats en temps real per per circumscripció electoral (Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona), municipis, territori o candidatura.