Quin color escullo per a la meva pàgina web?

A l’hora de dissenyar una pàgina web, un aspecte molt important és la paleta de colors que utilitzarem. Pot semblar una decisió irrellevant, però és un factor fonamental per a transmetre els nostres missatges de forma eficaç.

El més normal és escollir el color corporatiu com a protagonista. A partir d’aquest, es trien els colors que ens ajudaran a complementar-lo. Tot és qüestió d’anar en coherència amb la imatge de la marca i el missatge que volem transmetre.

Aquests són 5 aspectes a tenir en compte a l’hora d’escollir el color:

1. Qui és el nostre públic?

Cada grup social té associat un color. Si sabem a qui ens dirigim, escollirem el color que més el representi.

Per exemple, si el nostre negoci està en el sector de la infància, és recomanable utilitzar tons pastel i suaus. En canvi, si ens dirigim a adolescents, podem emprar colors vius i vibrants.

2. Quines emocions volem comunicar?

Els colors tenen emocions i sentiments associats. En publicitat no existeix l’atzar, tot està més que pensat. Els colors utilitzats han de remarcar els valors que la marca vol transmetre al públic.

A la següent infografia, podeu veure com funciona la psicologia dels colors i els seus valors associats:

Quin color escullo per a la meva pàgina web? 1

3. Quina paleta de color seleccionar?

L’ideal és que estigui construïda partint del color corporatiu i tenint en compte l’harmonia pròpia dels colors. Recomanem utilitzar-ne dos o tres.

4. Què volem destacar?

No carregueu visualment el web, useu els colors estratègicament per a jerarquitzar la informació i, així, resaltar el més interessant.

5. El contrast dels colors

És molt molest trobar una pàgina web que no es pot llegir bé perquè el color de fons és massa semblant al del text. És fonamental cuidar aquest aspecte, ja que existeixen tonalitats que milloren l’experiència de navegació.

Acabem amb una altra infografia sobre la Teoria dels Colors en el disseny d’una pàgina web:

Quin color escullo per a la meva pàgina web? 1