Screenshoot Pinterest

¿Per què Pinterest resulta tan influent per al comerç electrònic?

Pinterest s’ha convertit en una de les fonts de trànsit referencial més potents del moment. Les visites a la xarxa social de les pissarres són molt més rentables que en altres xarxes socials. Es calcula que l’import mig de la cistella de la compra d’un client que ve de Pinterest és d’entre els 140 i els 180 dòlars, mentre que el d’un usuari de Facebook o Twitter és de només 60-80 dòlars.

Pinterest, amb només 3 anys de vida, ha representat un autèntic fenòmen, ja que s’ha aconseguit posicionar com la tercera xarxa social més potent, amb 70 milions d’usuaris a nivell global. És per això que s’ha convertit en una eina molt interessant per a comerciants i sobretot marques noves que busquen notorietat. És la plataforma ideal per a qualsevol empresa per desplegar tot el seu potencial i atractiu utilitzant el poder de la imatge. No és per casualitat doncs que la xarxa permeti, com a una de les seves últimes novetats, posar el preu a les imatges, el que ha possibilitat l’augment en un 36% de les interaccions.

Pinterest té la capacitat per a donar notorietat d’una marca, generar engagements i atraure a nous clients. La seva clau de l’èxit està en que fomenta les ventes. És la xarxa que porta més trànsit al web i la millor plataforma per descubrir nous productes.

El 69% dels consumidors afirma haver trobat a Pinterest un producte que havia comprat o que tenia ganes de comprar-se, davant del 40% dels usuaris de Facebook. L’any passat, la xarxa va representar el 17,4% del benefici obtingut pels e-commerce gràcies a les xarxes socials. Un altre dels seus punts forts és que afecta positivament al reverse showrooming, ja que el 41% dels usuaris van comprar un producte que prèviament havien vist a les pissarres.

Pinterest

Segons un estudi de les empreses Shop.org, comStore y The Partnering Group, els usuaris segueixen una mitjana de 9,3 botigues, mentre que a Facebook només en segueixen al 6,9.

Entre els usuaris que utilitzen la xarxa, el 70% reconeix haver-la utilitzat per a buscar idees i inspiració a l’hora de comprar, davant del 17% d’usuaris de Facebook.

Tal és la seva fama que Pinterest està a punt de desbancar el correu electrònic com a mitjà per a transmetre informació. Aquest fet és una senyal de com els hàbits de consumir informació estan canviant en l’actual societat.

Segons un estudi de l’empresa The Social Media Report del 2012, els usuaris de Pinterest són el 80% dones d’entre 25 i 49 anys. L’informa conclueix que les empreses que poden treure més benefici a la xarxa són les de salut i bellesa, casa i jardí o menjar i receptes de cuina, sector històricament relacionat amb el públic femení.

Tot i així, ha quedat demostrat que un 37% d’homes (que representa el 20% del seu públic) afirma haver comprat un producte o servei després de veure’l a Pinterest, quan en el cas de les dones és del 17%. Per tant, les empreses no poden perdre de vista al públic masculí, efectiu target de Pinterest, la xarxa que ha modificat la forma de consumir a Internet.