twitter facebook

Les claus definitives per guanyar seguidors

A Grafix, cada dia li treiem tot el suc a Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Instagram, YouTube… per poder donar el millor als perfils dels nostres clients. L’ús de les xarxes socials està molt integrat en la societat, tant que una mateixa persona les revisa varies vegades al dia. Per això, és imprescindible que la teva empresa o marca estigui present, però no en totes! Cada xarxa té la seva manera de funcionar i el seu públic, així que abans de llançar-te a la piscina valora si val la pena, si serà efectiu per la marca.

Un cop has decidit quines són les xarxes on vols estar cal començar a traçar una estratègia de Social Media: quina imatge vols donar, el contingut dels perfils, freqüència de publicació… Ara ja tens el teu perfil en marxa i vas publicant contingut. Trobes a faltar alguna cosa? Potser seguidors? No t’amoïnis, els començaments són durs i ningú neix amb un batalló de seguidors, per això a Grafix et donem les claus definitives per anar engreixant el comptador de fans del teu perfil.

Ens centrarem en Facebook i Twitter, dues de les xarxes socials més comunes per perfils corporatius. Tot i ser arxiconegudes, no tothom les coneix bé a fons…

guanyar-seguidors-grafix-3

Les claus per guanyar seguidors

1. Tant Facebook com Twitter tenen la seva personalitat

Sigues observador, pren nota de com funciona, quins continguts es pengen i, sobretot, com interactuen els usuaris. La teva marca s’haurà d’adaptar a aquest funcionament i no a l’inrevés.

2. Diferències fonamentals entre Facebook i Twitter

Facebook és pur entreteniment. Els usuaris es connecten en els moments de relax durant la jornada o en caps de setmana, quan tenen temps per dedicar a l’oci. Els teus seguidors voldràn trobar-se amb contingut distret, divertit i passar una estona distesa. Oblida’t de textos acadèmics, missatges avorrits o que no aportin res al seu moment de descans. Intenta donar amb la clau del que li agrada al teu públic, ja que com més els entusiasmi més possibilitats tindràs de que et comparteixi amb els seus amics.

Twitter és com una ràdio. La seva finalitat és informar, els seus usuaris volen saber què passa al món en aquell precís instant. A diferència de Facebook, que va ser concebuda per connectar amics, Twitter es basa en connectar gent i empreses del mateix sector i interessos. Si mai l’has utilitzat t’hauràs adonat que és una voràgine de missatges, així que qualsevol tweet purament comercial o no informatiu passarà desapercebut.

3. Facebook és una cursa d’obstacles per les marques

Guanyar seguidors a Facebook pot costar al principi, quan ens ajudarà molt el boca-orella i una bona xarxa de contactes. Després, quan ja tinguem un bon sac de seguidors, el comptador anirà rodant sol sempre i quan mantinguis una estratègia de continguts. Fins aquí no és gaire difícil… aleshores, on estàn els obstacles? En la manera de funcionar que té la xarxa social:

Facebook es regeix per un algoritme en base al que decideix què mostra a qui. Alguna vegada has trobat a faltar veure les publicacions d’una persona que tenim agregada al Facebook? Amb els perfils d’empreses i marques passa igual. Facebook basa la fòrmula en l’afinitat (localització, interessos, amics en comú), la rellevància (nivell d’interacció que tenen els usuaris amb el nostre perfil i contingut) i el temps que passa des de que publiques fins que algú comença a interactuar. Per tant, l’obstacle està en generar interacció i moviment en les teves publicacions per tal que Facebook les continuï mostrant a tothom o, si menys no, a la majoria de seguidors.

La part bona, que també hi ha, és que ara Facebook ens permet veure l’activitat dels nostres amics. Per tant, els amics del teu seguidor poden veure si aquest ha fet M’agrada a la teva publicació, de manera que es converteix en un nou impacte i un nou possible seguidor per la teva marca.

4. Twitter és una voràgine de missatges

Com hem dit al punt 2, Twitter és el més semblant a una ràdio on la informació circula a una velocitat que a vegades se’ns escapa. Per això, si vols estar a Twitter amb la teva marca hauràs de plantejar una estratègia de continguts basada en donar missatges informatius i suficientment interessants com perquè algú es pari a llegir-lo i et faci retweet.

guanyar-seguidors-grafix-4

5. Aconsegueix ambaixadors de marca

Tenir seguidors fidels és imprescindible per una marca. Són aquells incondicionals de la marca que sempre interactuaran, que et recomanaràn a altres usuaris i els que donaran la cara per la teva marca quan sorgeixi algun conflicte. Com aconseguir-los? En la teva estratègia de Social Media no t’oblidis de pensar com premiar a aquests usuaris fidels, des del més bàsic com és contestar i agraïr els seus comentaris, fins a tècniques més treballades com un sorteig.

6. Connecta totes les teves xarxes

Amb això no volem dir que repliquis el mateix contingut allà on tinguis un perfil (seria contradir el punt 1!). El que volem dir és que trobis la millor manera de connectar els teus canals entre sí, fent que el tràfic web flueixi i nodreixi els perfils. Per exemple: si estàs fent una promoció especial per seguidors de Facebook, anuncia-ho al teu blog on potser tens seguidors que encara no son fans del teu perfil a Facebook.

Consells per treure tot el suc a Facebook i Twitter

– El perfil de marca a Facebook: el millor format per una marca o empresa és una fan pageEt permetrà una millor gestió del perfil i accedir a eines tan valuoses com són les estadístiques de la pàgina. Pensa que ha de respirar l’essència de la teva marca, però sempre des d’un punt humà. Això farà que la interacció sigui més fàcil i atractiva que no pas si tenim la sensació d’estar parlant a un ens corporatiu. No tinguis por de posar-li nom o cara i ulls al teu community manager.

– El perfil de marca a Twitter: aporta tota la informació bàsica de contacte i mantingues sempre la imatge corporativa. S’agraeix que el to dels missatges sigui humà, ja que molts usuaris escriuen a les marques a Twitter esperant una espècie d’atenció al client.

– Què i com publicar a Facebook? Com t’hem explicat al principi del post, els usuaris busquen a Facebook un oasi d’oci i relax. Per tant, el contingut que esperen trobar és d’entreteniment i no volen que els molestin amb missatges comercials. Igual que quan veiem la televisió, oi? 😉 Sigues directe i concís, utilitza imatges (fotos o vídeo) sempre que puguis i utilitza un llenguatge fàcil i proper. Notaràs com de bé funciona el contingut que aporta quelcom als teus seguidors i com començarà a pujar el nivell d’interacció, així que no et descuidis en fomentar i agraïr la participació. Estaràs creant un vincle afectiu positiu amb la teva marca.

– Què i com publicar a Twitter? Per fer destacar el teu missatge d’entre la gran massa de tweets, necessitaràs adjuntar una imatge atractiva que capti l’atenció dels teus seguidors. No t’oblidis d’interactuar amb altres usuaris i perfils relacionats amb la teva empresa o marca, atrauràs així més tràfic al teu perfil i més interacció: la interacció bidireccional és la clau per una xarxa social on es publiquen moltíssims missatges per minut. Per això pots compartir continguts propis interessants o continguts de tercers aprofitant totes les eines que et proporciona Twitter: retweets de tercers o dels teus seguidors, mencions i participació en hashtags (#).

– Participa com a marca. Tant a Facebook com a Twitter, no et quedis en el teu mur i surt a descobrir altres perfils. Participa, comenta, fes M’agrada i deixa’t veure per la xarxa. Demostra que no ets només un “lloro”.

guanyar-seguidors-grafix-2

– Trasllada l’offline a l’onlineAprofita tot el que passa al terreny físic de la teva empresa o marca per crear contingut digital. Si el teu negoci és una perruqueria, pots penjar fotos dels treballs que realitzes (sempre amb el permís dels clients, és clar!) per ensenyar allò que passa al teu saló.  També pots crear un concurs que consisteixi en què els teus clients es facin fotos al teu local i les pengin a les xarxes socials fent menció al teu perfil, així ho podran veure tots els seus amics i tu tens possibilitats d’arribar a nous seguidors.

Ara ja saps què pots fer per guanyar seguidors a Facebook i Twitter. Valora quina xarxa social aportarà més a la teva marca i no tinguis por de llançar-t’hi! Sempre pots demanar-nos ajuda a Grafix si no te’n surts 😉