Les 4 normes bàsiques de l’e-mail màrqueting

Les 4 normes bàsiques de l’e-mail màrqueting

Diàriament rebem desenes de correus publicitaris. Com podem aconseguir que es fixin en el nostre? Aquest és el gran repte de l’e-mail màrqueting.

A continuació repassem les 4 bones pràctiques de l’email màrqueting que hem de tenir en compte perquè els nostres correus comercials tinguin el major índex d’èxit possible:

1.QUE ELS TEUS CORREUS ARRIBIN A LA SAFATA D’ENTRADA, NO AL SPAM

És importantíssim aconseguir que les teves campanyes d’email màrqueting arribin a la safata d’entrada dels teus subscriptors. D’aquesta forma aconseguirem convertir el doble que no si arriben a la carpeta de SPAM.

Hi ha una sèrie de pràctiques que faran possible que els e-mails arribin a bon port i que no ens bloquegin la IP, i que no puguem enviar més.

El primer que hem de fer per no caure en la llista negra és mantenir neta nostra base de dades. És a dir, t’aconsellem que periòdicament optimitzis la teva base de dades, eliminant aquells usuaris que no han interactuat amb tu en els últims 6 mesos. Si veus que no hi ha un mínim senyal que faci que l’usuari es reactivi no fa falta que dediquis esforços innecessaris. Per descomptat, també has d’eliminar aquelles adreces de correus que siguin incorrectes o els emails dels quals rebotin. Per no habar si compres una base de dades de correus, les ràtios dels quals tendeixen a ser zero.

El contingut també és important a l’hora de determinar en quina safata va el nostre email. Has d’enviar missatges que continguin text, no solament imatge, de la mateixa manera que també et recomanem que no et passis amb el pes de les imatges.

Quant als aspectes més tècnics, és important configurar els registres DNS DKIM i SPF. Es tracten de dos codis únics que autoritzen al servidor a enviar emails en el teu nom.

 

2. ACONSEGUIR QUE OBRIN ELS NOSTRES E-MAILS 

Si hi ha una bona ràtio d’obertures dels nostres correus és senyal que ho estem fent bé. Per aconseguir-ho, el primer que hem de tenir en compte és l’Assumpte de l’email en el qual hem de deixar molt clar l’oferta o benefici que et vas a portar si ho obres

Un altre consell és identificar-se bé. Si reben un e-mail sense identificació o sense el nom de l’empresa que ho envia probablement ni ho obriran.

Segmentar, segmentar i segmentar. Enviar un email genèric a tots els teus contactes és malgastar el temps. Has de tenir en compte que no tots som iguals i que, per tant, busquem coses diferents. És important que agrupis a la teva audiència en grups amb afinitats semblants.

Per exemple, si tenim un ecommerce on venem roba, accessoris i suplements esportius, no podem enviar el mateix correu a tots els nostres clients. Hem de fer una selecció per esports. Si un client compra només productes relacionats amb el running, no seria correcte enviar un email amb ofertes de bambas de futbol. Hem de segmentar i personalitzar.

 

3. DISSENY ATRACTIU

Ho sabem, “per a gustos, colors”. No hi ha una recepta universal per fer que el teu disseny sigui el millor. Cada usuari és diferent i, per tant, li agraden coses diferents. El que hem de tenir en compte és que el disseny ha d’adaptar-se a totes les pantalles, sobretot als mòbils.

És important que el text més rellevant de l’email no ho posis com a imatge. La grandària sí que importa. És essencial que el text tingui la grandària perfecta perquè el pugui llegir tothom. Per tant, fuig del text petit. Pensa que en pantalla tot costa més de llegir.

Un altre punt que sol passar-se per alt són les dades d’identificació i contacte, a més de l’enllaç de baixa. Als usuaris els agrada saber qui els envia un correu, per què i com localitzar-li.

 

Desitgem haver-te pogut ajudar i que t’animis a crear les teves campanyes d’emailing. Si ho fas bé, donen molt bons resultats ; )

Sense comentaris

Comentari: