eShow Barcelona: les últimes tendències en ecommerce i màrqueting online

Cartell eShow

eShow Barcelona: les últimes tendències en ecommerce i màrqueting online

El comerç electrònic ja representa un 5% de la facturació total en retail a Espanya. El sector està creixent entre un 15 i 20% malgrat la crisi. Es calcula que la facturació anual del sector ja és d’uns 12.000 milions d’euros. Vista la tendència, cada vegada són més les empreses tradicionals que, també impulsats per la crisi i la necessitat de reinventar-se, han apostat per canviar el seu canal comercial i crear un ecommerce per comercialitzar els seus productes per la xarxa.

Conscients d’aquesta necessitat a l’alça, es va crear la fira eShow, una cita imprescindible en la qual es presenten les últimes tendències en màrqueting online i ecommerce.

En aquesta fira hi estan presents un centenar d’empreses que responen a les necessitats dels empresaris de trobar proveïdors de serveis per als seus negocis. D’aquesta forma, empreses de màrqueting online, xarxes socials, dispositius mòbils, ‘hosting’, packaging o transportistes no han perdut l’oportunitat d’estar presents en la fira.

Entre les noves tendències que marquen el programa del saló es troben les millores en els processos de pagament i la logística d’enviaments, una preocupació cada vegada més estesa entre els propietaris de tendes online.

Les noves tendències en ecommerce al eShow Barcelona

Quant a màrqueting digital, existeix una preocupació en alça per establir estratègies adequades per crear comunitats de marca a les xarxes socials mitjançant la creació de continguts com, per exemple i sobretot, els vídeos. Cada vegada donem més importància al contingut d’interès i valor, imprescindible per atreure al client i emocionar-li.

Augmentar la presència de professionals internacionals és un dels reptes que es proposa el eShow de cara al proper any. En aquesta edició, Xina ha estat el gran convidat. Les vendes d’eCommerce del gegant asiàtic suposen un 6,3% del total del mercat de venda al detall (‘retail’) mundial, un percentatge que aconseguirà el 10 o 16% en 2020, segons estima l’agència de publicitat amb seu a Àsia, iClick Interactive.

El continent europeu, no es queda enrere. S’ha posicionat com el mercat més gran del món en relació al comerç electrònic. Un 59% d’internautes europeus van comprar serveis o productes per Internet l’any passat, afirma l’organització de la fira. I es preveu que aquesta tendència vagi a l’alça.

D’altra banda, la moda, el sector que acaba d’aconseguir el primer lloc (superant per primera vegada l’oci) en l’àmbit de l’eCommerce, també té un espai dedicat a la fira. El Net Fashion Forum, activitat inclosa al programa del eShow Barcelona, acull a algunes de les marques de roba, complements, joieria, cosmètics, etc. que han aconseguit integrar la seva tenda física en l’estratègia digital.

A Grafix Gestió Informàtica, empresa referent en disseny web en el Vallès Oriental, t’ajudem a crear el teu ecommerce. Si estàs pensant a fer una tenda online per oferir els teus productes o serveis, serem els teus millors aliats. Truca’ns al 902 00 25 30 o envia’ns un correu electrònic a grafix@grafix.es. Explica’ns la teva idea i t’ajudarem a fer-la realitat. Aposta per un ecommerce, una de les inversions més rendibles del mercat.

Sense comentaris

Comentari: