El negoci del màrqueting olfactiu

marketing olfactivo

El negoci del màrqueting olfactiu

Sabies que el 95% de les decisions de compra són emocionals i inconscients? O que, memoritzem 7 vegades més el que olorem que el que veiem? En aquest punt neix el màrqueting olfactiu que, a través de les aromes i l’estimulació dels sentits, millora el benestar dels consumidors i els provoca un desig de compra. Foto Produto Personalziado 2

Existeixen situacions quotidianes que justifiquen l’èxit del màrqueting olfactiu. En alguna ocasió, segurament, has decidit entrar en una pastisseria o forn de pa per l’olor dels croissants acabats de fer, oblidant si tenies gana o no. Un altre exemple el trobem quan olorem una determinada aroma i revivim moments feliços de les nostres vides.

De la mateixa manera que identifiquem una olor amb un moment, també ho podem fer amb una marca. Crear una olor corporativa ofereix un gran avantatge davant els possibles competidors, ja que com a empresa aconsegueixes que els clients associïn la marca amb una experiència emocional i, d’aquesta manera, es millora el seu record en la ment de l’usuari.

Si vols apostar per aquesta tècnica de venda, has de tenir en compte que l’olfacte distingeix entre més de 10.000 aromes i, per tant, has de saber escollir quina podrà multiplicar les oportunitats d’èxit de la teva marca:

  • Identificar les emocions que vols despertar en el públic.
  • Crear la teva olor amb l’assessorament de perfumistes, que ajudaran a establir un vincle amb les emocions que es busquen despertar.
  • Unificar l’olor dels espais de venda de manera que el consumidor no es confongui i associï una única olor amb la marca.

 

L’ésser humà recorda l’1% del que toca, el 2% del que escolta, el 5% del que veu i, ATENCIÓ, el 35% del que olora; segons la Universitat Rockefeller de Nova York.

A continuació, t’ensenyem dues campanyes que han aconseguit crear el perfum de l’èxit:

    • Dunkin’ Donuts

 

    • Ford

 

Si tens nas pels negocis, aposta pel màrqueting olfactiu. No importa si ets una empresa petita o una multinacional, la qüestió és personalitzar i diferenciar la teva marca de la competència amb una olor única que deixi un rastre inoblidable.

Sense comentaris

Comentari: