El diari Nació Digital obre botiga de comerç electrònic

comercio electrónico

El diari Nació Digital obre botiga de comerç electrònic

Botiga Online Nacio DigitalNació Digital, diari català i independent creat el 1996, i la seva edició vallesana, néixer GranollersVa , van inaugurar a principis d’aquest Desembre seva pròpia botiga de comerç electrònic, botiga.naciodigital.cat. El tipus de productes que ofereixen va des roba esportiva de marca pròpia, passant per joguines o llibres fins vins.

Tota la plataforma tecnològica sobre la qual funciona la botiga, d’elaboració pròpia, ha estat programada expressament pel Taller de Projectes Digitals, el departament tecnològic de Nació Digital. La creació d’aquesta botiga és una fase més de l’expansió del mateix grup editorial, una de les empreses catalanes més veteranes dins del sector Internet, creada el 1995. En aquest espai de comerç electrònic, accessible des de tots els mitjans del Grup, es comercialitzaran tant productes propis com d’altres procedents de tercers, amb els que l’empresa arribi a acords.

Un altre mitjà de comunicació de proximitat en l’àmbit català, Vilaweb, ja fa temps que va crear la seva botiga de comerç electrònic, anomenada Productes de la Terra. El projecte, en aquest cas, va ser ideat, dissenyat i és gestionat per Avellana Digital, empresa de serveis multimèdia i internet (consultoria, disseny web, imatge corporativa, programació) ubicada a Reus.

Productes de la Terra ofereix tot tipus de productes dels Països Catalans, com ara: llibres, tèxtil, artesania, música, alimentació, begudes típiques de la zona, i una àmplia gamma de complements. Una part del benefici serveix per ajudar a finançar entitats o mitjans col · laboradors, entre els quals es troben, per exemple, racocatala.cat, El Nou, rockcatala.com, vilaweb.cat, El Punt, entre d’altres.

Aquest tipus d’iniciatives, que s’estan donant a nivell mundial i entre algunes de les capçaleres més importants, com Te Guardian, es poden interpretar com una fórmula per intentar contrarestar els efectes negatius del descens d’ingressos en concepte de publicitat que estant patint els mitjans de comunicació, tant digitals com impresos.

Font: Grafix Gestió Informàtica

Sense comentaris

Comentari: